take my hand and we'll make it - i swear

skrev det här talet till cissi när hon skulle vara borta ett år i USA.
allt som står vill jag säga henne idag en gång till. så att hon inte på något
konstigt sätt skulle glömma bort att jag älskar henne & att jag finns vid
hennes sida, för det är nåt jag aldrig skulle vika av ifrån.


Det är med både sorg och glädje jag står här idag. Sorg för att du kommer lämna mig här i Sverige i ett år, men också glädje för att min Cecilia ska få upptäcka världen och göra det du drömt om.  

Vi har varit vänner i åtta år och det är omöjligt att sammanfatta våra åtta år tillsammans på bara några minuter. Så nu vill jag gärna säga några ord, speciellt från mig till dig. Bli inte orolig! Jag ska inte avslöja några barndomssynder, så du kan slappna av, haha. Jag kommer att låta talet tala för sig självt.

 

Lång, blond och mycket ståtlig, en tuff brud i lyx förpackning skulle jag säga. Där stod du en dag i 4e klass och bara kollade på oss som om vi vore knäppa. Du lutade dig mot en bänk och sa ”Hej, jag heter Cecilia och jag har flyttat hit från Finspång” och det ända jag kunde tänka på var att jag ville bli din vän.

Att se dig le glatt, när du presenterade dig, var som att komma hem, allt blev självklart. Jag som hade svårt att riktigt lita på andra tjejer. Men allt jag sa, stannade hos dig – du svek inte. Det har du aldrig gjort. I stället har du alltid funnits där, som en festglad, rolig och underbar kompis när vi är ute på vift, stark som en klippa, när jag har behövt stöd i svåra tider och mest förunderligt av allt, som min tvillingsjäl.


Du och jag har delat med oss systerligt till varandra av allt ifrån mascara och parfym till skvaller och hemligheter. Du är vännen som jag kan ringa när som helst, var som helst och berätta vad som helst för.


Du var den som fick och får mina dagar att bli helt underbara. Du åker nu flera hundra mil ifrån mig, men våra minnen kommer alltid att finnas där. Hoppas du kommer ha med dig dem och tänka på dem lite då och då. För mig är dessa galna, roliga, äventyrliga och alldeles, alldeles underbara minnen något som jag kommer ha med mig hela livet.


Min högsta önskan just nu är att du ska få en oförglömligt bra resa. Tack för dessa åtta år som du givit mig och varit min vän och tack för att du är du.


Jag ska följa dig genom eld och vatten
över land och hav, jag ska älska dig tills hjärtat slutar så.

 

/Din Karin





Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag älskar dig!

2010-01-28 @ 22:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0